Тема: Застосування засобів інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання
Мета: ознайомитися із способами та засобами застосування інформаційно-комунікаційних технологій з метою підвищення ефективності навчання, у самостійній та позааудиторній роботі.
Контрольні запитання
6. Які позитивні і негативні наслідки використання ІКТ в навчальному процесі?
Позитивні: можливість візуалізації матеріалів навчання, можливість вивчення предмету цікаво, можливість проводити ігри з предмету.
Негативні: відволікання дітей від фактажу, а зосередження уваги на візуальних об’єктах; якщо працювати в мережі інтернет, то діти можуть відволікатись на посторонню інформацію.
10. Охарактеризуйте єдине інформаційне освітнє середовище та технологію його наповнення і використання в навчальному процесі ВНЗ?
Національний університет «Львівська політехніка» http://lp.edu.ua/
Сайт даного університету має як інформаційну, так і освітню складову. Варто зазначити, що сайт можна проглянути як українською, так і англійською і французькою мовами. Інформаційне наповнення включає в себе інформацію про університет та кожен факультет, контактні дані, інформація для абітурієнтів, студентів та випускників, також окремо є розділ для міжнародних студентів. Щодо освітньої програми, то сайт вміщує каталог освітніх програм з усіх спеціальностей, розклад занять та іспитів для студентів різних форм навчання. Цікавим є наявність віртуального навчального середовища для дистанційного навчання, в ньому студенти мають доступ до навчальних матеріалів онлайн, також відправляють свої роботи викладачу. Доступ до цього ресурсу лише для студентів Політехніки з попередньою реєстрацією. Окремий розділ присвячено науці, у нього включено каталоги наукових розробок, дисертацій та інформацію про конференції.
Таким чином, сайт НУ «ЛП» можна називати повноцінним інформаційно-освітнім середовищем.
12. Охарактеризуйте:
− віртуальні бібліотеки;
Наведіть приклади їх використання в навчальному процесі ВНЗ.
Віртуальні бібліотеки дають можливість ознайомитись з матеріалом не виходячи з дому та не маючи паперового варіанту книги. Перевагою їх є те, що не потрібно їхати в бібліотеку особисто і брати книгу на певний час, а можна ознайомитись з нею коли завгодно. Також книги, які можуть бути в одному паперовому екземплярі, можуть онлайн переглянути безліч людей.
13. Навести характеристику ППЗ та використання їх у навчальному процесі ВНЗ.
ППЗ — сучасний електронний мультимедійний підручник — це цілісна дидактична система, що заснована на використанні комп’ютерних технологій і засобів Інтернету і яка ставить за мету забезпечити навчання за індивідуальними і оптимальними навчальними програмами з керуванням процесу навчання.
ППЗ мають реальні переваги в порівнянні з паперовими носіями інформації, або навіть з електронними книгами.
1) Найбільша перевага цього освітнього продукту полягає в тому, що це не звичайний електронний підручник на електронному носії, а цілісна програма, яка поєднує теоретичні та практичні питання, віртуальні лабораторні роботи та практикуми, має електронний журнал успішності, конструктор уроків, комп’ютерні анімації фізико-хімічних процесів, інтерактивні і тестові завдання та багато інших можливостей.
2) ППЗ є не тільки економічно вигідними, але і зрозумілішими для сучасної молоді, робота з ППЗ активізує самостійне мислення учнів.
3) З розвитком науки й техніки навчальна інформація може змінюватись швидкими темпами, тому використання саме інтернет-орієнтованих електронних підручників дає ще одну перевагу — їх легко оновлювати, не зазнаючи при цьому істотних витрат.
4) ППЗ передбачають велику кількість і високу якість ілюстративних матеріалів (рисунків, графіків, карт, схем, фотографій, відеофрагментів, звукових рядів, інтерактивних моделей, тренажерів, 2D-, 3D-анімацій та ін.), що сприяє високому рівню ефективності навчання.
5) ППЗ дозволяють об'єктивно та достовірно визначати рівні навчальних досягнень учнів за допомогою різноманітних багаторівневих тестів, завдань, тренажерів.
6) Ефективність роботи викладача підвищується, збільшується складова творчої роботи. Викладач може доповнювати, модифікувати, корегувати підручник з урахуванням вікових, психологічних, соціальних і регіональних умов.
7) ППЗ надає можливість організувати віртуальну лабораторну роботу, яку з тих чи інших причин неможливо провести в реальній обстановці.
8) Індивідуальний темп навчання — і це не тільки «індивідуалізація» за часом, оскільки навчання за класно-урочною системою підпорядковано жорстким часовим рамкам, але і варіантність розгорнення навчального матеріалу, врахування типу пам’яті, темпераменту і мислення учня.
Творчі завдання
Завдання 1. Представте власну ідею використання різноманітних послуг Інтернет у майбутній педагогічній діяльності:
− в процесі підготовки до уроку;
− під час проведення уроку;
Під час підготовки до уроку я використаю сервіс https://learningapps.org і створю лінію часу для підготовки до теми Друга світова війна, також в даному сервісі розроблю тести для перевірки знань вкінці уроку. Також для створення інтерактивної карти з найголовнішими битвами і персоналіями я використаю сервіс https://www.mindomo.com/ru/ а матеріали (фото, відео) знайду в мережі Інтернет.
Завдання 3. Проведіть віртуальну екскурсію у віртуальному музеї, виставці.
Історико-культурний комплекс "Запорозька Січ" став єдиним збірним образом всіх Січей, що існували за часів козацтва. Тут зібрані воєдино найцікавіші елементи архітектури, культури, побуту і життя запорозьких козаків. Також, як козацькі Січі, що існували у давнину, весь комплекс роздільний на дві частини – внутрішній Кіш – центральну частину Січі, і передмістя, що примикає до Коша, де зосереджені ремісничі і торгівельні об'єкти.
Січ на Хортиці побудована по образу справжньої Січі в декілька зменшеному масштабі, тут присутні всі елементи існуючих Січей. Довкола комплексу споруджені захисні фортифікаційні укріплення, що складаються з високого валу, глибокого рову і огорожі у вигляді дерев'яного частоколу. По периметру частоколу знаходиться три вежі – в'їзна вежа з південного боку, де знаходиться центральний вхід в комплекс, мала вежа – в східній частині Коша, звідки відкривається вид на Дніпро, і вежа-дзвіниця, яка знаходиться на межі Коша і передмістя.
Центральний вхід в комплекс приводить вас у внутрішній кіш. Праворуч від входу знаходиться пороховий льох, далі зліва направо – січова школа і два курені. В центрі Кошу знаходиться центральна площа – Майдан, центром якої є діюча церква – січовий храм Покрови Богородиці. Це - найпомітніша, найвища і найбільша споруда на Січі. Із західного боку від церкви знаходиться курінь, військова скарбниця, будинок кошового і канцелярія. Зі східного боку Майдану уздовж частоколу розташувалися пушкарня, скарбниця куреня, і три козацькі курені. На території Коша можна побачити козацькі гармати, вози і інші предмети побуту та життя козаків.
Друга частина Січі – Передмістя, складається з невеликого майданчика, на якому розташувалися грецька хатина (готель), корчма, кузня і гончарня.
Комментариев нет:
Отправить комментарий