Тема: Технологія Блог-квест
та методика її використання в науково-дослідній роботі.
Мета: сформувати вміння
створювати проекти за технологією Веб-квест та використовувати їх у
дослідницькій діяльності
Контрольні запитання
1.Схарактеризуйте технологію
Блог-квест.
Інтеграція технологій Блог та
Веб-квест зумовили появу технології Блог-квест.
Вікіпедія наводить таке
визначення: Блог (англ. blog від web log) – це Інтернет
журнал подій, Інтернет-щоденник, основний вміст якого - регулярне додавання
записів, що містять текст, зображення або мультимедіа. Або Блог – тип
Веб-сайту, основний зміст якого – записи ( текст, зображення, посилання,
мультимедіа), що додаються регулярно й мають назву «пости». Пости публікують на
такому сайті в зворотньому порядку.
Блог-технологія дозволяє, не
маючи спеціальних знань, здійснювати швидку і доступну публікацію в Інтернеті
різних даних, зазвичай хронологічно впорядкованих, організовувати віртуальні
спільноти для інтерактивного спілкування користувачів.
Таким чином, інтеграція
технології Блогу і Веб-квест, тобто технологія Блог-квест, надає можливість
здійснювати спілкування, обговорення, висунення та захист власних пропозицій в
проекті, що розглядається.
Розвиток проектних технологій
навчання, їхня інтеграція з ІКТ, поява технологій Веб-квест і Блог-квест,
значно впливають на формування наукових компетенцій в учнів і студентів, що є
однією з актуальних проблем нинішньої освіти.
2.Які види діяльності студентів
використовуються в роботі над Блог-квестом?
Самостійна навчальна робота –
різноманітні види індивідуальної та колективної навчальної діяльності
студентів, яка здійснюється ними на навчальних заняттях або вдома за завданнями
викладача, під його керівництвом, однак без його безпосередньої участі.
Самостійну роботу студентів можна класифікувати таким чином: самостійна робота
студентів, що виконується поза аудиторією, це творча робота з обов’язковим
відгуком «викладач-студент»; самостійна робота, що виконується в аудиторних
умовах як форма індивідуальних і групових завдань.
4.Які компетенції майбутнього
педагога формуються в процесі виконання Блог-квестів?
Виокремимо п’ять основних
компетенцій, що формуються в процесі виконання Веб-квестів:
1. Технічна компетенція, що
формується під час роботи з науковими системами, зокрема роботою в чаті, E-mail, Mailing-Listen та
ін., Веб 2.0 – блоги, картинна галерея також сприяють роботі з Веб-квестом.
2.
Культорологічна компетенція формується в процесі знайомства з визначними
подіями, датами, культурами, міжкультурним характером, що відкривається в
процесі спілкування і мандрівок у всесвітньому просторі (www). Розміщення
напрацьованих матеріалів у www, культурного кодексу, презентацій з
виконаними розробками також сприятиме формуванню культурологічної компетенції.
3. Соціальна компетенція – формується в процесі спілкування E-mail, Newsgroups, або Mailing-Listen.
Такі соціальні сервіси, як Fasebоok, Chat сприятимуть виконанню Веб-квеста.
4. Комунікативна компетенція
формується в процесі здійснення асинхронного і синхронного спілкування в
мережі. Зрозуміло, що не всі та не завжди мають змогу одночасно спілкуватися,
працювати, тому використовується асинхронне спілкування – E-mail.
У випадку, коли є можливість працювати
одночасно в установлений час, використовується синхронна форма спілкування
і робота в Chati (Chatroom).
5. Рефлексивна компетенція – представлення «Kosten-Nutzen-Analyse» власних Network-Aktivilat-betrachen та захист власної точки зору.
5. У чому полягає
алгоритм створення Блог-квестів?
1. Створити обліковий запис на
Google (якщо його ще немає).
2. Активувати послугу Blogger і
створити блог за три кроки:
- дати
назву блог-квесту (зазвичай – це тема блог-квесту);
- до постійної
частини URL-адреси блогу (…blogspot.com) додати свій префікс з англійських
літер і цифр;
- обрати
шаблон. Блог створено.
3. Визначити структуру
блог-квесту. Блог-квести за своєю структурою подібні до Веб-квестів і містять:
- вступ;
- завдання;
- ролі;
- критерії
оцінювання;
- посилання
на статті та інші джерела в Інтернеті;
- пости
(записи), що містять матеріал відповідно до теми Блог-квесту.
У склад Блог-квесту можуть
входити й інші структурні елементи: коментарі читачів, перелік блогів
відповідної тематики, гаджети тощо.
4. Створити і назвати сторінки
Блог-квесту відповідно до структурних елементів.
5. Продумати зміст і вміст кожної
сторінки.
6. Оформити сторінки.
7. Протестувати створений
Блог-квест.
6. У чому полягає
інтерактивна методика Блог-квест?
У Блог-квесті, так само як і у
Веб-квесті, за тим самим алгоритмом здійснюється інтерактивне спілкування
учнів, студентів. Використовуються сервіси Веб 2.0, мова HTML, що не
потребують знання програмування, представлення і роботу із сайтами. Робота в
Блог-квесті в онлайн-режимі використовує сервіси: Word Press, Blogger або My blog.
Створення освітніх Блог-квестів здійснюється
на безкоштовних платформах Word Press, Blogger або My blog.
Використання програмного
забезпечення для ІР-телефонії чи Skype дозволяє учасникам проекту
здійснювати дзвінки, відправляти миттєві повідомлення, спілкуватися і проводити
обговорення повідомлень у мережі.
Комментариев нет:
Отправить комментарий