Лабораторна робота №2

Тема: Проектна організація навчального процесу з використанням інформаційних технологій.
Мета: вивчити принципи, цілі, етапи роботи над проектом, вимоги до освітніх телекомунікаційних проектів.

Контрольні запитання

2. Чи можна ототожнювати поняття «проект» і «проектна діяльність», «метод проекту»? Відповідь обґрунтувати.

Навчальний проект це – сукупність завдань для учнів, проблеми, які потрібно вирішити, пошук способів їх вирішення, організація форм взаємодії учнів з учителем і один з одним, а також, аналіз отриманого результату.
Проектна діяльність – це творча праця учня на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів
Метод проекту – це сукупність засобів, дій учнів в визначеній послідовності для досягнення поставленої задачі – розв’язання певної проблеми, значущої для учнів та оформленої в вигляді деякого кінцевого продукту.
На мою думку, ці поняття не можна ототожнювати як рівнозначні, але всі вони пов’язані між собою і не можуть існувати окремо. Тобто, для створення проекту необхідно використати метод проекту та здійснювати проектну діяльність.

4. Схарактеризуйте етапи виконання проекту.

Початковий. Розробка основних ідей, констатація вивченості проблеми, збір та аналіз даних, обґрунтування актуалізації, формулювання гіпотези. Визначення проблеми.
Організація діяльності. Формування груп, розподіл обов'язків, планування роботи, розробка змісту етапів, визначення форм і методів управління і контролю, корекція з боку педагога.
Здійснення діяльності. Збір та обробка інформації з урахуванням теми, мети. Підготовка наочно-графічного матеріалу, розробка аудіо-відеоряду проекту. Контроль і корекція проміжних результатів, співвіднесення їх з метою, керівництво, координація роботи учнів. Розробка проектного продукту.
Презентація проектного продукту. Представлення і захист проекту в класі, на конференції і т.д. Зіставлення первісних цілей і результатів дослідження.
Оцінювання. Рефлексія.
основу методу покладено ідею про спрямованість навчально-пізнавальної діяльності школярів на результат, який отримується при вирішенні тієї чи іншої практично чи теоретично значущої проблеми.

10. У чому полягають переваги проектної організації навчального процеса з вивчення вашої дисципліни за проектною технологією з використанням ІКТ?

Переваги проектної організації навчального процесу з історії полягають в тому, що для об’єктивної оцінки певного явища або події необхідний всебічний аналіз, і метод проекту дає можливість це здійснити, разом з тим розробивши дидактичні і методичні матеріали. За допомогою проектної діяльності учні матимуть мотивацію та цікавість у вивченні історії. А цікавий формат діяльності (фото, відео, презентація) дозволяють наочно сприймати навчальний матеріал і здійснювати дослідницьку діяльність.

13. Який алгоритм виконання проекту, навести зміст кожного етапу?

Діяльність учасників 

1 етап 
• визначення теми й мети проекту; 
• формулювання проблеми; 
• гіпотези щодо їх розв'язання. 
2 етап 
• визначення джерел інформації; 
• опис бажаних кінцевих результатів; 
• розподіл завдань.
3 етап
• збір необхідної інформації; 
• аналіз зібраної інформації; 
• висновки, пропозиції. 
4 етап 
• формлення результату; 
• демонстрація (презентація) результату; 
• оцінка й підбиття підсумків. 
5 етап рефлексія ( самоаналіз діяльності та її результатів)

Творчі завдання

Завдання 1. Оберіть тему телекомунікаційного проекту, опишіть технологію його виконання. Які проблеми розв’язує телекомунікаційний проект?

Тема проекту: “Перебудова в СРСР”

Телекомунікаційний проект – це спільна навчально-пізнавальна діяльність студентів-партнерів, організована на основі комп’ютерних телекомунікацій, що має спільну проблему, мету, узгоджені методи і способи розв’язання проблеми, спрямовані на досягнення спільного результату.
Для того, щоб комп’ютерні телекомунікації стали звичними в навчальному процесі необхідно спланувати і вірно сформулювати задачі.
По-перше, обрати особу, яка відповідатиме за телекомунікації у навчальному закладі. Ефективно мати в навчальному закладі координатора проектів, окремих координаторів з викладачів з метою розробки загальних ідей впровадження телекомунікаційних проектів у навчальний процес ЗНЗ, необхідно продумати наступне:
- де, в якому місці буде організований абонентський телекомунікаційний центр, в якому буде забезпечено вільний доступ до комп’ютерів і роботу в мережах;
- як часто і яким чином керівництво навчального закладу буде використовувати телекомунікації;
- які послуги телекомунікаційної мережі, в якій працює навчальний заклад, будуть цікавити викладачів;
- якому напряму навчально-виховної роботи навчального закладу буде надано право пріоритетного використання телекомунікацій;
- чи будуть залучені студенти до роботи в мережі?
Якщо викладач приступив до організації телекомунікаційних проектів, йому необхідно вивчити інтереси студентів, вибір тематики проектів і підготовки студентів до роботи.
Якщо викладач не бажає обмежитись одним-двома проектами, то можна організувати тематичний, міждисциплінарний проект, орієнтуючись на різноманітні інтереси студентів. Відповідно до цих інтересів може бути спланована діяльність студенті в проекті.
В процесі роботи в телекомунікаційному проекті добре себе зарекомендували:
- інтерактивні пригодницькі ігри між навчальними групами, закладами;
- літературні журнали, газети і т. ін.;
- спільні проекти, які передбачають збір різноманітних фактів, даних і т. ін.;
- екологічні проекти;
- спільне написання творів, віршів та ін.;
- статистична робота;
- організація спільних робіт;
- вивчення та аналіз результатів і проведення заходів, наприклад, спортивних;
- спільний розв’язок різноманітних актуальних проблем;
- розробка проектів мандрівок, туристичних походів та ін.;
- спільне дослідження наукової проблеми;
- вивчення певної теми навчальної дисципліни.
Після того, як сформовані невеликі групи учасників, до теми, що розглядається, спрогнозовані результати, необхідно здійснити пошук партнерів.
Викладачу необхідно вирішити, який характер буде носити майбутній проект: регіональний, міжрегіональний або міжнародний.
Яким же чином знайти в мережі партнера?
Ефективним є участь в телеконференціях. Викладач аналізує всі повідомлення, а потім відправляє зацікавленим авторам інформацію про себе, про свої інтереси, залучаючи їх до переписки. Ці листи називаються представницькими.
Після обміну листами необхідно приступити до роботи. З цією метою, кожна група висуває власну гіпотезу розв’язання проблеми. Після обговорення всіх гіпотез викладач обирає найбільш вдалі і визначає чіткі задачі пошуку доведення однієї – двох гіпотез. Всі разом планують етапи роботи і дати обміну інформацією. Після чого починається робота над проектом. На цьому етапі остаточно формулюється тема проекту, уточнюються методи спільної діяльності, етапи та час і зміст діалогу. В кожній групі повинен бути обраний лідер з урахуванням знань в предметній області проекта, особисті якості, організаторські здібності, які необхідні для координації і спільної діяльності в проекті.
Після того, як сплановані дослідницькі групи, знайдені партнери, відібрані теми, необхідно розв’язати питання : знайомство з партнерами, інтересами та ін..
Паралельно необхідно вести роботу з оволодіння дослідницькими методами і технологією телекомунікацій, тощо, оволодіння ІКТ, що передбачається програмою навчання у ВНЗ.
Під час роботи в проекті можуть виникати певні ідеї розв’язання проблем і задач. ІКТ надають можливість їхнього представлення, обговорення та захисту.
Плануючи телекомунікаційний проект, необхідно визначитися із формою організації діяльності студентів:
- індивідуальні проекти;
- парні проекти – над одним проектом працюють партнери в парі;
- групові проекти – в проекті приймають участь групи з обох сторін.
Форми організації роботи в проекті визначаються, виходячи з особливостей тематики, рівня володіння ІКТ, інтересів і рівня підготовки учасників проекту. Важливим є організація самостійної роботи студентів під час виконання завдань, знаходження шляхів розв’язання проблеми, представлення розв’язку. Після обговорення зібраного матеріалу, формулюється аргументований висновок, створюється презентація власного розв’язання проблеми.

Завдання 3. За обраною темою проекта складіть план його виконання та опишіть зміст кожного з етапів його виконання.

Обрання теми проекту та програму для його виконання (Тема “Перебудова в СРСР”) 
Визначення результатів проекту 
Обговорення ідеї проекту з керівником 
Пошук інформаційних матеріалів до проекту 
Виконання проекту 
Представлення проекту 
Аналіз проекту

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Historia est megistra vitae.  ( Історія – вчителька життя)