Тема: Розробка та використання Веб-квестів у навчальному процесі та науковій діяльності
Мета: сформувати вміння створювати проекти за технологією Веб-квест та володіння методикою їхнього проведення
Контрольні запитання
1. Схарактеризуйте Веб-квест, наведіть історію його виникнення.
Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Вперше модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Автор розробив інноваційні додатки до Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних предметів і рівнів навчання. Б. Додж виділив три принципи класифікації Веб-квестів. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках. Веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, яку вони знаходять у мережі. Веб-квест - це технологія орієнтована на учнів, занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення. Вони спрямовані на розвиток у студентів навичок аналітичного і творчого мислення; викладач має володіти високим рівнем предметної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності. Таким чином, Веб-квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій в середовищі WWW засобами Веб-технологій. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік), розвиває навики командної гри та лідерські якості.
2. Які види діяльності студентів використовуються в проектній роботі студентів у Веб-квестах?
Визначено такі види завдань для веб-квестів:
Переказ - демонстрація розуміння теми на основі подання матеріалів з різних джерел в новому форматі: створення презентації, плаката, оповідання.
Планування та проектування - розробка плану або проекту на основі заданих умов.
Самопізнання - будь-які аспекти дослідження особистості.
Компіляція - трансформація формату інформації, отриманої з різних джерел: створення книги кулінарних рецептів, віртуальної виставки, капсули часу, капсули культури.
Творче завдання - творча робота у певному жанрі - створення п'єси, вірші, пісні, відеоролика.
Аналітична задача - пошук і систематизація інформації.
Детектив, головоломка, таємнича історія - висновки на основі суперечливих фактів.
Досягнення консенсусу - вироблення рішення по гострій проблемі.
Оцінка - обгрунтування певної точки зору.
Журналістське розслідування - об'єктивний виклад інформації (розподіл думок і фактів).
Переконання - схиляння на свій бік опонентів або нейтрально налаштованих осіб.
Наукові дослідження - вивчення різних явищ, відкриттів, фактів на основі унікальних он-лайн джерел.
6. У чому полягає інтерактивна методика Веб-квестів?
Інтерактивна методика Веб-квестів навчає студентів знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
12. У чому полягає суть проектування педагогічного процесу?
Педагогічне проектування - це попередня розробка основних деталей майбутньої діяльності учнів і педагогів.
Педагогічне проектування є функцією будь-якого педагога, не менш значущою, ніж організаторська, гностична (пошук змісту, методів і засобів взаємодії з учнями) або комунікативна. Педагогічне проектування полягає в тому, щоб створювати приблизні варіанти майбутньої діяльності і прогнозувати її результати.
15. Яким чином готується та представляється звіт студентами з виконаної роботи у Веб-квесті?
Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання. В оцінці результатів беруть участь як викладачі, так і учні шляхом обговорення або інтерактивного голосування.
Реальне розміщення веб-квестів у мережі дозволяє значно підвищити мотивацію учнів на досягнення найкращих навчальних результатів.
Творчі завдання
Завдання 1. Проаналізуйте обраний Вами Веб-квест. Яким чином він сприяє підвищенню якості навчання?
Даний веб-квест дозволяє зрозуміти творчість Андрія Тарковського. Він має структуру: вступ, вхідна анкета, проблема, завдання, процес, ролі, поточна анкета, джерела, критерії оцінювання, підсумкова анкета, блог, підсумок, сторінка викладача та інформація про автора.
Така навчальна технологія сприяє зацікавленню учнів роботою, вони вчаться працювати в Інтернеті та відповідним чином оформляти результати своїх робіт. З педагогічної точки зору веб-квести організовують учнів та сприяють згуртованості колективу.
Завдання 3. Оберіть Веб-квест та опишіть його виконання. Які переваги та недоліки його використання?
Веб-квест "Перебудова в СРСР"
Початковий етап (командний)
Учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль.Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами.
Рольовий етап
Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінь роботи з комп'ютерними програмами та Інтернет. Команда спільно підводить підсумки виконання кожного завдання, учасники обмінюються матеріалами для досягнення спільної мети - створення сайту.
Завдання:
1) пошук інформації по даній темі;
2) розробка структури сайту;
3) створення матеріалів для сайту;
4) доопрацювання матеріалів для сайту.
Заключний етап
Команда працює спільно, під керівництвом педагога, відчуває свою відповідальність за опубліковані в Інтернет результати дослідження.
За результатами дослідження проблеми формулюються висновки та пропозиції. Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз, логічність, структурованість інформації, визначеність позицій, підходи до вирішення проблеми, індивідуальність, професіоналізм подання.
Переваги даного веб-квесту:
1) Учні спілкуються між собою..
2) Розвивається уява.
4) Розвиток вміння виступати перед публікою.
Недолік даного веб-квесту: навантаження сильніших учнів, при цьому слабші можуть бути поза діяльністю.
Комментариев нет:
Отправить комментарий